Enige tijd geleden hebben wij u laten weten dat Libra vrijwel alle behandelingen op alle locaties tot 6 mei opschort. Om de geldende veiligheidsmaatregelen goed in acht te kunnen nemen, zijn we nu heel voorzichtig de behandelingen aan het opstarten voor mensen die het meest urgent zijn.
Bezoekregeling kliniek met ingang van 1 mei versoepeld
Op basis van de landelijke richtlijnen en in navolging van andere zorginstellingen in de regio versoepelt Libra met ingang van 1 mei voorzichtig de bezoekregeling voor de klinieken op de locaties Leijpark en Blixembosch. We vinden het fijn dat we dit kunnen doen. Maar ook spannend, omdat we revalidanten en medewerkers willen beschermen.
De coronacrisis brengt voor iedereen veel verandering met zich mee ook voor de audiologische zorg maar we staan zeker niet stil. De zorg gaat immers altijd door. Voor de klanten van Libra Audiologie proberen we de zorg dan ook zoveel mogelijk door te laten gaan.
Esther is een verpleegkundige op de VIN afdeling bij Libra R&A. VIN is een stimuleringsprogramma voor kinderen, jongeren en volwassenen die in een toestand van verminderd bewustzijn (vegetatief of laag bewust) verkeren na ernstig hersenletsel. Esther vertelt haar verhaal over de VIN afdeling in deze tijd.
Medewerkers van Libra Revalidatie & Audiologie kunnen gaan genieten van een goed gevulde goodiebag van Rituals. Als teken van waardering en dankbaarheid doneert Rituals in totaal 200.000 goodiebags gevuld met Rituals producten aan medewerkers in de zorg. Een mooi gebaar!
Sinds de uitbraak van COVID-19 lopen de IC’s van ziekenhuizen vol en worden we dagelijks via de media geconfronteerd met beelden van patiënten die beademd worden. Voor de meeste zieke COVID-19 patiënten die de intensieve fase in het ziekenhuis achter de rug hebben, is het noodzakelijk een specifiek revalidatietraject op te starten. Zij kunnen hiervoor terecht in de klinieken van Libra op de locaties Leijpark (Tilburg) en Blixembosch (Eindhoven).
Ook Libra heeft in verband met de coronacrisis, moeten besluiten de poliklinische afspraken op de locaties tot een minimum te reduceren. Daar waar mogelijk gaan we digitale ondersteuning bieden.
Het is een bijzonder moment om als nieuwe bestuurder met u kennis te maken; de wereld en onze samenleving is een aantal weken geleden totaal veranderd. We bevinden ons in een crisis die zich afspeelt in de kern van ons bestaan, namelijk onze gezondheid. Voor u als klant bij Libra, heeft dit grote consequenties. Ik kan me dan ook goed voorstellen dat u ongerust bent.
Als Cliëntenraad (CR) van Libra Revalidatie & Audiologie overleggen we tijdens de coronacrisis wekelijks met de bestuurder en volgen we ontwikkelingen op de voet.